External Image
(This banner is by King-Sama. :D)
Name: Akioh Anoiyama
Nickname: Aki
Gender: Girl/Female
Age: 20. Such an old soul.
About: Akioh is one or more of the following (depending on what sort of day she's having):: a complete spazz (with two "z"s), an artist, a weird person, And a complete and utter fool.
She also loves old music. If you like oldies, she wants you to be her friend.

deviantART
Gaiaonline
tumblr

Current Art Trades/Gifts
Something for Cheriblossomchibi, which I have inked but still need to color.
---------------------------------------

Greetings, and welcome to dream land. What is dream land, exactly? Its actually just where I post what kind of stuff I'm drawing/working on. ^^ I also post recent submissions and such. .3. Why is it called dream land, you ask? Well, cos my username is moonlit dream... and that has the word dream in it.... and this is my world... -_-;; yea. The world name is unimportant. x3
External ImageExternal ImageExternal Image

I'm back from Otakon. >:V

Mood: Lazy

My internet is being slowowowow. orz BUT YEAH. Helloooo, I'm back from Otakon. I went with my sister and her boyfriend, and met up with my friend from college at the con. I had a good time, though I'm super lazy now, haha;; Walking around and wearing armor was pretty tiring. But yeah! I guess I'll just ramble about my weekend now, 'cause why not.

Friday was Fire Emblem day for our group, except my friend. :V Here's what we wore:
External Image
I'm Virion on the left, the Lissa was one of my sister's friends (I forget her name;;), my sister's boyfriend was Owain, and my sister was Cordelia. :^D We went to the Friday Fire Emblem shoot for a little, too. I don't really have any pics from the shoot (GAH), but my college friend got this photo of me from the shoot:
External Image
KINDA EMBARRASSING, ACTUALLY...!! The people in charge of the photoshoot were calling everyone up by class/weapon, so there were like a decent amount of people to take pictures of at a time. But for some reason I was the only archer...! Usually there's like a Noire or someone in the group, but not this time for some reason;;; Everyone was super nice, though. They clapped for me, hahahaha.

I didn't really buy anything on Friday, and I had to go home early to finish my Roy costume, so that was about the only notable thing that happened on Friday. Friday was probably my favorite day of the con, though, 'cause it was the least hectic. xD

SATURDAY WAS THE HECTIC DAY, THOUGH;;; I just had a lot of stuff going on. I GOT LOST AT SOME POINT BECAUSE I'M A FOOL, WAUGH;;; but it turned out okay. Maybe that was just my main beef with Saturday, hahaha.

I was Roy on Saturday, but I forgot to ask my sis to take pictures of me;;; She had photoshoots and stuff to go to, so I didn't get to see her a lot. :V A lot of people complimented my costume on Saturday, though, which was super sweet. ;0;/ ♥ A fair amount of people took my picture, so maybe I'll find some photos of me eventually. My little sis (not the same sister who went to the con with me) also took some pics of me, so once she edits and sends those, I'll post those, too. >:U

But yeah, on Saturday I met up with my friend iiwi from DeviantART! We met up last year, but I only talked for her a little bit that time. This time we hung out for a good while. :^D She talked a lot to me about this new story she's working on, which is pretty cool. *u*b
While I was hanging out with her, this random Ike came up to me and was like, "ROY. We must engage in BATTLE." (FOR REAL, THAT'S LIKE EXACTLY WHAT HE SAID;;;) So I did some random sword fighting poses with him for a little (??? idk) and took a couple pictures. KINDA WEIRD, BUT WHATEVZ HAHA. His costume was pretty impressive, though:
External Image
External Image
(second pic via kamenrider93.tumblr.com)
But yeah. That was random.

Oh! I also met this really nice Marth on Saturday.
External Image
We took pictures of each other, but I feel like we should have taken a picture together. ;0; MAYBE... NEXT TIME... (??)

I also went to a couple panels on Saturday, which is something I don't normally do. :^D And by a couple, I really do mean a couple. I went to two. -u-b The first one was the "Beginnings of BL" (or something like that) panel, which wasn't really the best in my opinion (IDK, I'm just not really one for panels), but had some interesting stuff nonetheless. I liked the clips of the super retro BL from the 70's. Extremely ridiculous, dramatic, and SPARKLY, but somewhat endearing in its own way. :^D I don't remember any of the authors talked about, though, so uh... yeah, sorry 'bout that.
The other panel I went to was MY FIRST 18+ PANEL...?????? GAH. It was the "Voice Actors After Dark" thing or whatever. It started out okay with just a lot of swearing being the reason for the 18+ label, which I could deal with. But the questions and answers near the end got a little too raunchy for my taste. :V Probs won't go next year, but hey it was an experience haha.

BUT YEAH, that was Saturday. Went to bed around midnight 'cause I was just too tired from walking around. -u-b

On Sunday I was Naoto. :V
External Image
MY ONLY CASUAL COSTUME... It was fantastic not having to wear armor, blugh. My shoulders still kind of hurt from Roy, haha. xD; But yeah, Sunday was mostly a BUY STUFF day. I got a couple prints, a key-chain, and a t-shirt. :^D Oh, I also bought the first volume of monsterkind and met the author, Taylor C.! She was super nice~ :,D She even drew a little doodle of Wallace from her comic on the inside cover, which was pretty cool. *U*b

I also saw a cute little Gekkan Shoujo group right before we left the con. :^D
External Image
Gekkan Shoujo cosplayers were sparse... ;0; I'll have to bring Mikorin to AUSA to make up for the lack of them at Otakon, haha. But yeah, that was Sunday.

A random thing is that when our group wandered too far from the convention center to get food, people not going to the convention would be enthusiastic to get a picture with us in our costumes. xD There was this one family from outside the US that wanted a pic of their daughters with us in costume, 'cause it was the first time their daughters have been to the US. I PROMISE ITS NOT ALWAYS LIKE THIS, RANDOM TOURIST FAMILY...!!

Anyway, that was Otakon! :^D Like I said, my little sis took some Roy pics, and my sister's friend took some Virion pics... so when they send those to me, I'll make another post with some better pictures of my costumes. *U*b Hoo hah.

I SHOULD DRAW NOW, I HAVEN'T DRAWN EXTENSIVELY IN 2 WEEKS...!!!

Otakon tomorrow!!

Mood: Tired

WELP, I didn't get everything finished for my cosplay, but I at least have stuff to wear. I'm gonna come back home tommorrow evening to try to finish up a few more things for Roy, but that's it. :V My cosplay plans are:

Friday: Virion + Naoto (if I get tired of wearing armor)
Saturday: Roy + Naoto (if I get tired of wearing armor)
Sunday: Naoto (BECAUSE I'LL BE TIRED;;)

Here's how my cosplays turned out, btw!
External Image
External Image
My pants for Virion are just going to be jeans, btw;;; I REALLY WANTED TO MAKE PANTS, but I ran out of time. orz As for Roy, there's still a couple things to like I said. Ideally I'll have the gloves, sword, belt buckle, and boot flaps done for tomorrow... but honestly, I don't think I'll be able to make the gloves. xD; I bought a pattern, but I've never successfully done gloves before.
I'll probably be bringing both of these back to Anime USA, so hopefully by then I'll have added touch ups and stuff!

AND YEP. SEE Y'ALL LATER!!

OTAKON IS IN A WEEK

MOOD: WHAT THE HECK
CURRENTLY WORKING ON: COSPLAY. Well actually, I'm going to bed. But TOMORROW. COSPLAY.

So somehow, I managed to do practically NOTHING FOR THE PAST TWO MONTHS, AND NOW IT'S TIME FOR OTAKON! AND MY COSTUMES AREN'T READY!!!! :^D Idk if you noticed, but I haven't really had the chance to get online extensively this week, 'cause I'm trying to finish stuff up in time for Otakon. ""orz Here's some pics of stuff I've done the past couple days!

External Image
Okay, so I didn't make this;;; My friend is doing a Persona 4 cosplay, so I thought it'd be fun if I joined her as Naoto (bottom left) since the summer casual outfit is easy enough.
I kinda got mixed up when I was buying clothes, though, and thought that Naoto's shadow design was her normal design, so I went and bought this jacket:
External Image
WHOOPS;;;
WELL, I'VE BEEN WANTING A BLAZER LIKE THIS FOR A WHILE NOW, SO IT'S OKAY!!
This cosplay was super last minute, so the colors are kind of off... I might add a band to the hat to make it look more like Naoto's hat instead of some random hat, but we'll see. TOO MUCH TO DO!

External Image
This is all the armor and stuff I've finished before today for my Virion (left) and Roy (right) cosplays. Those pants on the right are just pants I already owned so... I REALLY HAVN'T FINISHED MUCH AT ALL FOR ROY... I'm really happy with how his armor is coming out, though. :^D

External Image
I finished Roy's sword today. :V I already had the base done, but I finished up the handle.
I SPENT THE PAST TWO/THREE/IDK DAYS WORKING ON THE HANDLE FOR THIS SWORD, I HAVE NO IDEA WHY SOMETHING SO TINY TOOK ME SO LONG TO DO. It didn't actually take a terribly long time (maybe several hours if I did it in one sitting), but it still took waaaaaay longer than I thought it would. I think it was just the heating up of worbla and cutting out of foam and worbla that TOOK. FOREVER. I'm so glad it's done, though. Can't wait to start painting it and getting it done!! >:V

External Image
Just a pic of the progress I made today. I finished the sword handle, completely finished Roy's second shoulder piece, and started working on Roy's breastplate. MY PLANS FOR TOMORROW ARE PRETTY HEFTY, BUT... IF EVERYTHING GOES AS PLANNED, I'LL HAVE A LOT OF STUFF DONE BY THE END OF TOMORROW.

SO YEAH.
IF YOU'RE GOING TO OTAKON, let me know!! :^D If you want to. Maybe we can meet up! 8^D I feel like I've never really met any of my friends on theO in real life. I guess y'all aren't east coasters like I am;;;

Anyway, I'm off to bed so I can get some rest and wake up early again to COSPLAY WORK. Have a grand whatever, y'all.

To Do List + Cosplay Update

Mood: Sleepy

YO. What up, my friends. This week, I wanna try and catch up on things I meant to do earlier, and just stuff I'm supposed to do. :U So I'm making a list and posting it here so I don't forget.

To Do:

  • Commission for my sister's friend
  • First and Second place prizes for my challenge
  • Super late birthday gift for a friend
  • Fashion requests from my fashion world

This is all I can think of off the top of my head... if I owe you anything, please tell me in the comments! ;0;>

Also, I finished my Virion breastplate, yesterday, so I thought I'd show some pictures. 8D

External Image
I took this picture to show how the armor looks before I add a layer of metallic paint, and before gloss. :V IT LOOKS SO MUCH MORE VIBRANT, HERE, IT KIND OF MAKES ME MAD...

External Image
And here it is with metallic paint and gloss. I like that it's ~*~shiny~*~, but the colors just feel so much duller. orz Weh, oh well. I'M LEARNING. *U*b

And here's some pictures of me wearing it with the other armor I made. I haven't added straps, yet, so I'm just kind of balancing it on my shoulder, haha. xD

External Image
External Image
External Image

Overall, I'm really happy with how this came out!! I was afraid that this was just going to fail completely. xD; I still need to work on the actual sewing for the costume, though. :U I should have this done in time for Otakon!

That's all I've got to say, for now. -u- Have a nice day! :D

Send me your line arts!

Mood: Itchy arm. (???)

I really wanna practice some coloring tonight!! >:M If you have any line arts that you want colored, please send them my way!! I can't guarantee that I'll color your line art, but I would really like some lines to work with so I can experiment with coloring and stuff. >_<

BUT UH, yeah. If you've got any finished line arts that need to be colored, let me know! ;u;/